joi, 10 mai 2012

MAF - Mass Air Flow

MAF-ul sau debitmetrul de aer exista pe marea majoritate a masinilor pentru a controla debitul de aer ce intra in admisia motorului! 
Acest senzor la o diagnoza se regaseste intre niste valori specifice (XX mg/stk) fiecarei masini, dar nu mai mult de 250 mg/stk!


Cateva din codurile de eroare care au legatura cu MAF-ul sau debitmetrul de aer:

P0100 Mass Air Flow (MAF) Circuit Malfunction - probleme cu debitmetrul sau cu circuitul. Alte erori relationate sunt P0101, P0102, P0103, and P0104.
Simtome:
Problemele nu sunt chiar atat de vizibile/observabile, dar se poate remarca o pierdere de putere
Cauze:
Senzorul este desconectat.Firele pot fi intrerupte.
Sau senzorul este defect.
Solutii posibile:
-cel mai simplu este sa resetati codul sa vedeti daca mai reapare.
-desconectati senzorul si conectatil la loc
-verificati voltajul ce ajunge la senzor.(difera de la motor la motor,verificati cartea tehnica a masinii)
-inlocuiti senzorul

P0101 OBD-II Trouble Code Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem - inseamna ca este o problema cu senzorul si ca frecventa semnalului nu se afla intre valorile predeterminate pentru mai mult de 3- 4 secunde. Alte erori relationate sunt P0100, P0103, and P0104
Simtome:
Nu prea se simte nimic diferit.Dar nu este exclus ca motorul sa nu mearga regulat.
Posibile solutii:
-resetati codul sa vedeti daca mai apare.
-verificati cablajul(sa nu fie ros/intrerupt)
-verificati sa nu traga aer fals prin carcasa.(aceasta eroare apara la ralanti sau un decelerare)
-Senzorul MAP = senzor de presiune absoluta in galeria de admisie aer poate cauza aceasta eroare.

P0102 OBD-II Trouble Code Mass Air Flow (MAF) Circuit Low Input - probleme cu debitmetrul sau cu circuitul. Alte erori relationate sunt P0101, P0103, and P0104.
Simtome:
Problemele nu sunt chiar atat de vizibile/observabile.Dar poate prezenta o pierdere de putere
Cauze:
-senzor mudar(atentie cei care folositi filtre de aer pe baza de ulei)
-senzor deconectat
-senzor stricat
-ECU defect(foarte rar)
Posibile solutii:
-verificati contactele si firele
-verificati sa nu traga aer fals pe undeva
-curatati debitmetrul cu solutie pentru curatat contacte(atentie la senzor)
-verificati voltajul ce ajunge la senzor.(difera de la motor la motor,verificati cartea tehnica a masinii)
-inlocuiti senzorul

P0103 OBD-II Trouble Code Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input - debitmetrul a inregistrat un voltaj mai mare fata decat trebuie. Alte erori relationate sunt P0101, P0102, and P0104.
Simtome:
Problemele nu sunt chiar atat de vizibile/observabile.Dar poate prezenta o pierdere de putere
Cauze:
-senzor deconectat
-senzor stricat
-ECU defect(foarte rar)
Posibile solutii:
-verificati contactele si firele
-verificati sa nu traga aer fals pe undeva
-curatati debitmetrul cu solutie pentru curatat contacte(atentie la senzor)
-verificati voltajul ce ajunge la senzor.(difera de la motor la motor,verificati cartea tehnica a masinii)
-inlocuiti senzorul

P0104 OBD-II Trouble Code Mass Air Flow (MAF) Circuit Intermittentv -  senzorul nu citeste corect valorile.Alte erori relationate sunt P0101, P0102, and P0103.
Simtome:
Problemele nu sunt chiar atat de vizibile/observabile.Dar poate prezenta o pierdere de putere
Cauze:
-Circuit intrerupt, contact imperfect
-Intra aer fals pe undeva
Posibile solutii:
-verificati contactele si firele
-verificati sa nu traga aer fals pe undeva
-curatati debitmetrul cu solutie pentru curatat contacte(atentie la senzor)
-verificati voltajul ce ajunge la senzor.(difera de la motor la motor,verificati cartea tehnica a masinii)
-inlocuiti senzorul

Un comentariu:

  1. Salut,
    Am un Renault Clio 1.5 dci 85cp. De foarte mult timp ma lupt cu problema consumului la el in oras...ajunge si la 12%. In afara consuma ok, 4-5%. A fost prin tot felul de serviceuri....reprezentante renault etc....totul e in parametri...nu scoate fum...porneste bine....trage bine....doar consuma mult la relanti in oras. De curand am cumparat un tester generic OBD si am sesizat cu el ca are un consum la relanti de 1.6l pe ora......si maf value are 385mg/strk.......daca sunt in mers maf-ul fluctueaza intre 160 si 350 in functie se acceleratie si viteza. Senzorul l-am curatat cu cleaner special....am dat jos si egr si l am curatat...era curat oricum. De ce crezi ca are valoarea mare la relanti asa mare Maf-ul? Merci

    RăspundețiȘtergere