joi, 17 mai 2012

Bujia incandescenta

              In motoarele diesel, carburantul este injectat la presiuni mari, in cilindru, unde este amestecat cu aerul comprimat, fierbinte (aerul se incinge in urma comprimarii), iar apoi este ars. Pentru pornirea la rece bujia are rol de element activ de incalzire.
              Bujia incandescenta este pozitionata, in mod normal, langa duza injectorului patrunzand 3 -8 mm in cilindru. La varful acesteia se ating temperaturi de pana la 1100 grade C.


              Dupa ce motorul a pornit, bujiile continua sa functioneze ca si element de incalzire, pentru inca un timp - pana la 3 minute- pentru a asigura conditii favorabile de aprindere, in timpul fazei de incalzire a motorului.
             Valoare rezistentei unei bujii incandescente de noi este de 0.8 ohmi ceea ce corespunde la un curent de 15 A!
              Bujiile incandescente sunt conectate in paralel, astfel incat, in cazul defectarii uneia dintre ele, sa nu fie impiedicata functionarea corecta a celorlalte. Totusi, bujiile incandescante defecte pot afecta performantele pornirii la rece, motiv pentru care ar trebui inlocuite cat mai repede posibil.
              Cu ajutorul diagnozei putem afla daca avem sau nu o eroare pe una sau mai multe bujii, cat si daca releul bujiilor are vreo defectiune! Binenteles exista si metoda multimetrului si a becului! Cea mai eficienta insa este cea a multimetrului, toate bujiile trebuie sa aiba aceleasi valori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu