In ultima vreme am inceput sa auzim cuvinte ca: testare auto, diagnoza auto, resetare bord, scanare, EOBD, AIRBAG, ABS, ESP, CDI, TDI, FSI, CRDI, etc. De ce? Pentru ca autovehiculele moderne sunt 'pline de electronica' si fara o verificare, testare sau diagnoza electronica nu putem constata si remedia defectiunea. Nu mai sunt vremurile cand 'Nea Mecanicu' ne facea o 'testare' in fata blocului, aceasta constand in suflarea jiglorului si setarea la parametrii de fabrica cu ajutorul surubelnitei si a urechii. Autovehiculul secolului XXI functioneaza pe baza coordonarii date de catre computerul de bord al vehiculului. Pentru constatarea defectiunilor sau a erorilor aparute in functionarea autovehiculului se utilizeaza diagnosticarea auto electronica. Autovehiculele moderne utilizeaza un sistem de senzori care transmit computerului de bord informatii despre starea diferitelor sisteme (in principal informatii referitoare la starea motorului), iar aceste informatii pot fi accesate cu ajutorul tester-ului, pentru a fi remediate ulterior de catre mecanicul auto. Citirea informatiilor furnizate de computerul de bord se realizeaza cu echipamente profesionale. Diagnosticand toate sistemele masinii tale afli cu exactitate care sunt problemele pe care aceasta le are. In functie de tipul autovehiculului, diagnosticare poate include urmatoarele module: Motor,Transmisie, ABS Frane, Clima, Airbaguri, Instrumente, Tractiune asistata, Imobilizator, si multe altele. Cateva exemple: • Determinarea cu exactitate a starii in care se afla injectoarele; • Determinarea in ce stare se afla turbo; • Afli cum iti lucreaza debitmetrul de aer; • Afli ce acutator de la clima este defect; • Vezi care usa iti semnalizeaza alarme false; • Multe alte stari si parametrii ale masinii.
Monitorizare in timp real
Putem monitoriza starea sistemelor masinii in timp real si chiar in mers. Iata cateva exemple: • Verificam daca exista intreruperi in alimentarea motorului cu combustibil sau aer si daca acestea respecta cerintele producatorului; • Verificam temperatura combustibilului (la motoarele pompe-duse) • La cutiile automate verificam daca schimbarea vitezelor se realizeaza in conformitate cu cerinta producatorului; • Verificam injectia; • Verificam 'timing-ul' injectiei; • Etc.
Gasim motivul din care unele becuri au ramas aprinse in bord, si remediem problema
Modulele de control aflate in masina ta stocheaza erorile de functionare defectuoasa detectate. Aceasta este o functie foarte folositoare, dar cand vezi o lumina aprinsa in bord, ai dori sa stii de ce? • Noi suntem in masura sa iti spunem motivele.
Modificari de parametri:
Putem imbunatati confortul si performanta masinii tale Recodand sau Adaptand unele module. Iata cateva exemple: • inchiderea centralizata • Pornirea si stabilirea parametrilor alarmei de fabrica (multe din masinile venite din vest au incluse din fabrica o alarma originala, dar care ori nu e activa ori este setata la un nivel minim) • Sensibilitatea servodirectiei • Cantitatea de motorina injectata • Limba computerului de bord • Iluminarea ceasurilor de bord. Multe altele
![Conector OBD - numerotarea pinilor](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tTv8jR9wsgDQFHvq4vd7jed8XSJB7gyBMdeIlxZt0S8vt_iTosSq9JCbYDQGKDNM_bv1-4W4PFeloBOyi5BcwozEbRisfIBHbrc6QXxeKP8R3yI6B-oQzUzrU4dHLBWTltt391YMhDpIRA6bQDUg=s0-d)
Foto: Conector OBD – numerotarea pinilor
Sursa: Wikimedia Commons
Articolele legate de diagnoza automobilelor conțin în principal informații legate la standardele de diagnoză (OBD) și tratarea defectelor raportate de echipamentele de diagnoză.
DIAGNOZA
Scopul diagnozei în cadrul sistemelor automobilului este de a depista componenta defectă ce ar putea avea impact asupra emisiilor poluante, fiabilității automobilului sau a securității pasagerilor. Diagnoza unui defect se poate face la bordul automobilului, de către sistemele electronice de control sau în service, cu echipamente specializate.Foto: Conector OBD – numerotarea pinilor
Sursa: Wikimedia Commons
Articolele legate de diagnoza automobilelor conțin în principal informații legate la standardele de diagnoză (OBD) și tratarea defectelor raportate de echipamentele de diagnoză.
Ce inseamna diagnoza
- Citire defect,
- Stergere defect,
- Testare actuatori,
- Setare la parametrii de fabrica,
- Resetare bord: INSPECTION si OIL SERVICE
- Masurare si comparare parametri motor (inclusiv a avansului la motoarele TDI),
- Verificarea dinamica a pompei de injectie (operatiune OBLIGATORIE pt motoarele TDI dupa inlocuirea curelei de distributie).
Diagnoza auto computerizata realizata cu tester profesional pe orice tip de automobil, resetare / stingere martori bord, stergere avertizare service, diagnosticare si stingere becuri aprinse pe bord.
- motor;
- abs;
- airbag;
- cutie automata;
- navigatie;
- radio;
- alarma;
- parktronic;
- esp;
- airmatic;
- immobilizator;
- clima;
- sirocol;
- suspensie adaptiva;
- frana electromecanica;
- scaune electrice;
- panou comanda;
- restul modulelor.
PENTRU GRUPUL VAG (VW,AUDI,SEAT si SKODA)
Diagnoza Computerizata pentru marcile Volkswagen / Skoda / Audi / Seat (indiferent de anul de fabricatie)
Lucrarea se efectueaza cu Autoboss V30 si diagnoza cu interfata originala de la Ross Tech si se foloseste intotdeauna ultima varianta de soft VCDS
- adaptare chei;
- adaptare telecomenzi;
- citire km reali EDC15/EDC16;
- activare ridicare / coborare geamuri din buton telecomanda (Skoda Octavia 1 / Golf4 / Bora/);
- inchidere trapa din buton cheie briceag (Golf4 / Bora / Skoda Octavia 1);
- activare al doilea stop de ceata la Octavia 2;
- activare cornering;
- activare DRL / Comming Home / Leaving Home;
- activare AutoClosing PassatB6/Octavia2/GolfV;
- activare/modificare portiuni aprindere din Stopuri (Passat B6);
- verificare EGR / Injectoare / Turbo etc;
- activare autolock/unlock (inchidere / deschidere usi) la depasirea vitezei de 15km/h sau scoaterea cheii din contact;
- schimbat afisare in bord (limba);
- activare semnalizare/pozitie ca la masinile americane (GolfV / PassatB6).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu